Ofte stillede spørgsmål om Krak-app’en

Herunder har vi samlet nogle af de hyppigt stillede spørgsmål og svar til hjælp for dig, der bruger Krak via vores Krak-app (iOS og Android).

Hvordan ændrer jeg mine personoplysninger?

Hvis du ønsker at opdatere dine oplysninger, så kan du selv gøre det her: https://opdater.krak.dk/person/. Det kræver MitID. Alternativt kan du kontakte os direkte via kontaktformularen ved at klikke her.

Krak kan ikke finde et telefonnummer. Hvorfor ikke?

Har du skrevet det rigtige nummer? Vi har mange numre i vores database, men ikke alle. Vi har fx ikke alle taletidskort. Hvis det er dit nummer, der mangler, så kan du finde hjælp i svaret på spørgsmålet ovenfor.

Jeg kan ikke se min position på kortet. Hvad er der galt?

Du skal give app’en tilladelse til at modtage placeringsdata via telefonens operativsystem. Det kan konfigureres under telefonens indstillinger.

Oplysningerne om en virksomhed er ikke korrekte. Hvordan kan det ændres?

Hvis du vil anmelde en fejl, kan du kontakte vores kundeservice på 88 38 38 00. Hvis det drejer sig om din egen virksomhed, kan du selv sende forslag til ændringer. Det gør du ved at søge på din virksomhed og derefter klikke på Rediger oplysninger. Du verificerer derefter dine ændringer ved hjælp af MitID.

Kortet er forkert

Data, der anvendes til kortet på Krak.dk, kommer fra Open Street Map, som er åbne data, hvor alle kan bidrage med rettelser og tilføjelser. Oplever du fejl på kortet, kan du selv rette fejlen via Open Street Map, eller du kan kontakte din kommune, da de ofte også har adgang og interesse i at data på Open Street Map er korrekt.

Hvis du har problemer med, at din placering ikke vises på kortet, så tjek:

  • At du har klikket på lokationsikonet i søgelinjen
  • At du har accepteret placeringstilladelser
  • Hvis du stadig ikke ser din position, kan du prøve at slukke og tænde for GPS'en i telefonens indstillinger

Ruteplanen er forkert

Data, der anvendes til ruteplanen på Krak.dk, kommer fra Open Street Map, som er åbne data, hvor alle kan bidrage med rettelser og tilføjelser. Oplever du fejl på kortet, kan du selv rette fejlen via Open Street Map, eller du kan kontakte din kommune, da de ofte også har adgang og interesse i at data på Open Street Map er korrekt.

Jeg vil annoncere online og på Krak - hvordan gør jeg?

Hvordan vil du gerne være synlig? Vil du have øget synlighed i annonceringen på Krak.dk og DGS.dk, vil du annoncere på Google eller prøve markedsføring på Facebook? Måske vil du søgemaskineoptimere eller have en mere opdateret hjemmeside? Kontakt os, så hjælper vi dig. Du finder mere information om, hvordan du annoncerer ved at klikke på de forskellige links.